20 жовтня 2017 року у гімназії пройшов  День євроінтеграції. Цей  інтерактивний проект спрямований на реалізацію реформи середньої освіти, зокрема ініціативи щодо інтеграції знань та пробільності навчання у школі. Актуальність проектного дня підтверджується широким суспільним резонансом, який  викликаний загальнодержавною стратегією розвитку країни та угодою про безвізовий режим України з ЄС. Програма заходу охопила всіх учнів і вчителів гімназії, були залучені до співпраці вищі навчальні заклади, громадські організації. Вона передбачала наступне:  11-10 класи – дебати «Вступ України до Євросоюзу: так чи ні?»  та  європодіум «Освіта без кордонів» спільно з ЖДУ ім. І. Франка; 9 класи – тренінг «Європейські цінності та українська молодь»; 8 класи – європодіум «Європейська хвиля: Швеція, Італія, Польща Німеччина, Франція»;7 класи – пазл-подорож «Євро.ua. Здоров’я. Освіта. Екологія. Право. Культура»;  6 класи – віртуальна подорож  «Я- українець. Я – європеєць» : «Актуальна інформація про ЄС», «Прогресивна Європа», «Європейська культурна спадщина», «Європа з пташиного польоту» ,«Європейські цінності та стандарти»; 5 клас – віртуальна подорож «Вікно в Європу» : «Життєвий простір європейця», «Європейські персоналії», «Європейські свята та традиції», «Туристичними стежками Європи», «Україна – держава європейська»; 1-4 класи – інтерактивна виховна година «Вікно в Європу», «Галопом по Європі», творча лабораторія «Європульс». Логічною яскравою крапкою у проектному Дні євроінтеграції став флешмоб «Я – зірка!». Вся робота зосереджувалася на впровадженні сучасних освітніх трендів, пов’язаних із принципами ЮНЕСКО. Учні мали змогу презентувати себе на прикладному подіумі, представити  кейс-ситуації  через призму множинного інтелекту, всі форми та методи були  спрямовані на трансформацію освітнього ландшафту сучасної школи, творчий підхід та інноваційні рішення щодо впровадження концепції Нової української школи.

У червні 2017 року Житомирська міська гуманітарна гімназія № 23 приєдналася до україно-німецького проекту « Молодь дебатує», в якому беруть участь 24 навчальні заклади з різних регіонів та міст України. Проект «Молодь дебатує» реалізується за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини, за методичної підтримки Jugend debattiert, а також в німецько-українському партнерстві Sonnenberg KREIS   та громадською організацією «EdCamp Ukraine». Його мета – навчити молодь вирішувати складні питання шляхом домовленості та аргументації; розповсюджувати методику дебатних технологій,  впроваджувати її у життя.

Дебати є інструментом для вирішення суперечливих питань в демократичному громадянському суспільстві у різних сферах життя. Адже дебати – це уміння формувати власну думку, піддавати її та думки інших критиці, знаходити аргументи для підтвердження та спростування. Дебати вчать слухати і реагувати на слова опонента та в той же час виховують командний дух, оскільки передбачають співпрацю з партнером. Це довгий, але цікавий і багатий досвідом шлях. Завдяки дебатам учні вчаться культурі вирішення проблемних ситуцій шляхом постановки конкретного питання та обговоренні аргументів за та проти. Учасникам інколи доводиться ставити себе на місце опонента, оскільки власна позиція може не співпадати з роллю, що випала на дебатах. Подивитись на ситуацію з іншої перспективи – це нові відкриття і нові переживання. Наприкінці дебатів в учасників обов’язково запитують, яку ж позицію вони мають насправді.

16 листопада 2017 р. в актовій залі ЖМГГ № 23 відбувся регіональний етап дебатів. Змагалися учні Житомирської міської гуманітарної гімназії №23 та учні КНЗ Житомирська спеціальна школа-інтернат  № 1. На турнірі були присутні поважні гості: координатор проекту з Німеччини Ольга Пішель, начальник управління освіти в Житомирській області Шевчук Л.П., в.о. завідувача кафедри германської філології ЖДУ ім.І.Франка Ліпісівіцький М.Л. Тема дебатів була досить актуальною: «Чи варто встановити захисні стовпчики в Житомирі з 2018 року?»  Дебати були цікавими та змістовними. Учасники показали гарні знання з теми, а також, що є дуже важливим, з методики проведення дебатів. Переможцями стали Остапчук Анастасія(ЖМГГ№23) та Котвіцька Ольга ( КНЗ Житомирська спеціальна школа-інтернат №1). Ці учні представлятимуть нашу область на Всеукраїнському етапі проекту «Молодь дебатує» в місті Харкові 9-10 грудня 2017 року.

Житомирська міська гуманітарна гімназія №23 дієво співпрацює з навчальними закладами Польщі: Слідзевським університетом, Фундацією розвитку мікросуспільства «PER ASPERA AD ASTRA», школою Подставовою № 12 ім. Міри Жіміньскєй-Сигєтиньскєй в Плоцьку, школою Подставовою № 15 ім. св. Францішка з Асижу в Плоцьку. У площині цієї співпраці реалізується багато спільних проектів.

Зокрема, учні гімназії стали переможцями Всеукраїнського конкурсу «Абетка польської мови» (організатор Фонд «Свобода і Демократія» у Варшаві). У рамках проекту «Практику здійснює дидактика» з 7 по 9 листопада 2017 р. викладачі Слідзевського університету  проводили для гімназистів 6-8 класів майстер-класи та конкурси.  У жовтні 2017 року співробітники Варшавського інституту національної пам’яті залучили молодь 9-11 класів до участі в історико-краєзнавчих іграх.

Насичений подіями і перспективний план співпраці. Так, з 24 по 27 листопада 2017 року відбувся візит делегації ЖМГГ № 23 до  Польщі, де пройшли освітні заходи в Центрі ім. Коперніка у Варшаві, екскурсії до Сената Республіки Польщі, замків та музеїв міста тощо. У березні 2018 року плануємо втілити у життя партнерський проект  «Будуємо Європу разом – обмін учнів між школами-партнерами». На канікулах учні ЖМГГ №23 побувають у місті Плоцьк, Польща.  Діти відвідуватимуть місцеві школи, проживатимуть в польських родинах, заплановано багато занять, екскурсій та зустрічей.

Мислимо глобально! Діємо локально!